Dla firm, które zdecydowały się na model działalności B2B, bardzo ważna jest skuteczność działań marketingowych w sieci. Podobnie jak w przypadku tych z sektora B2C ich efektywność w głównej mierze zależy od właściwego kierowania kampanii. Duże znaczenie mają też jednak inne elementy, takie jak język komunikacji czy właściwy dobór słów kluczowych. Należy więc wziąć pod uwagę liczne różnice pomiędzy klientem indywidualnym a biznesowym i opracować oraz wdrożyć niezbędne działania używając do tego narzędzi oferowanych przez Google Ads.
Co wyróżnia odbiorców w sektorze B2B?
Wiele przedsiębiorstw korzystających z możliwości reklamowania swojej działalności za pomocą Google Ads oferuje produkty i usługi skierowane w głównej mierze do klientów indywidualnych. Taki model działalności nazywamy B2C (business to client). Jednak równie istotną grupę aktywnie działającą na rynku stanowią firmy w sektorze B2B (business to business). Ich głównym celem jest oferowanie produktów i usług innym przedsiębiorcom. Ze względu na różnice w motywacji i celach zakupowych, tacy odbiorcy wymagają odmiennego podejścia podczas tworzenia kampanii reklamowe
Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę to, że poszukują oni najczęściej konkretnych produktów i usług z myślą o rozwoju własnego biznesu. Mogą to być np. hurtowo kupowane elementy konstrukcyjne, pojedyncze maszyny lub urządzenia specjalistyczne, jak również m.in. cykliczne sprzątanie biur w siedzibie. Ponadto nie są to potencjalni klienci, którzy w wyborze kierują się aspektem emocjonalnym, a praktycznym – związanym z kosztami, funkcjonalnością czy dodatkowymi korzyściami.
Odpowiednie tworzenie i kierowanie reklam
Ze względu na różnice w charakterystyce grup docelowych reklam, konieczne jest ustawienie właściwego kierowania. W tym celu w panelu zarządzania kampanią należy wybrać odpowiednie pozycje z proponowanych segmentów odbiorców (Ustawienia kampanii → Ludzie→ Odbiorcy). Dotyczą one nie tylko płci, wieku czy lokalizacji użytkowników, ale też (w przypadku płatnych kampanii wideo) branży, w jakiej działają, a nawet wielkości firmy, dla której pracują. Pomaga to w trafieniu do przedstawicieli zwłaszcza bardzo specjalistycznych sektorów rynku. Jednocześnie poza chęcią dotarcia do nowych klientów i zachęcenia ich do konwersji, warto skupić się na remarketingu, aby budować rozpoznawalność oraz zaufanie do marki u powracających użytkowników.
Pod sektor business to business dostosować można każdy typ kampanii – w tym te w sieci wyszukiwania, reklamowej, jak i wideo. Nie wolno więc zapominać o dobrym dopasowaniu słów kluczowych na podstawie analizy wyszukiwanych zapytań, które w przypadku B2B często są bardzo precyzyjne, uwzględniają hasła branżowe lub te związane z ceną. W każdym wypadku musimy też odpowiednio określić cele oraz język komunikacji z potencjalnym klientem, aby był on spójny z jego oczekiwaniami oraz polityką firmy. Ze względu na specyfikę odbiorców, niezbędne jest w pełni profesjonalne podejście, a także uwzględnienie zagadnień technicznych i wartościowych z biznesowego punktu widzenia. W tym duchu należy budować nagłówki oraz samą treść wyświetlanych reklam.
Warto jednocześnie korzystać z pełnego wachlarza oferowanych przez Google Ads narzędzi, które mogą zwiększyć szanse na zainteresowanie użytkownika, zaangażowanie go oraz zachęcenie do dokonania konwersji. Jednymi z podstawowych są rozszerzenia reklam. Te obejmujące lokalizację, połączenia i formularze kontaktowe są istotne zwłaszcza z perspektywy B2B, ponieważ umożliwiają niemal natychmiastowy kontakt z przedstawicielami firm, np. w celu omówienia szczegółów zamówienia czy uzyskania dokładnych informacji o ofercie. Pozwalają także wyróżnić reklamy na tle innych, co jest przydatne w silnie konkurencyjnych branżach.
Korzyści z prowadzenia kampanii stworzonej dla sektora B2B
W przypadku kampanii B2B ich monitoring jest bardzo ważny dla osiągnięcia zamierzonych celów. Na jego podstawie można podejmować działania optymalizacyjne dotyczące poszczególnych elementów opracowanej strategii, poprawiając tym samym jej efektywność. Dlatego warto powierzyć to profesjonalistom, którzy potrafią wykorzystać wszystkie oferowane przez Google Ads narzędzia i mają specjalistyczną wiedzę w zakresie marketingu w sieci.
W wyniku implementacji odpowiednich rozwiązań firma może pozyskać powracających i nowych użytkowników, znacząco powiększając bazę potencjalnych klientów i sprzedaż. Dodatkowo wzrosną wskaźniki związane z ruchem na stronie, a także konwersjami. Sami odbiorcy mogą natomiast zamienić się w lojalnych kontrahentów marki, podczas gdy reklamy skutecznie będą przyczyniać się do budowania jej rozpoznawalności i pozycji na rynku.