Kampanie reklamowe w sieci są obecnie podstawowymi działaniami marketingowymi zwłaszcza w sektorze e-commerce. Umiejętność doboru tych najlepiej dopasowanych do potrzeb firmy jest kluczowa, aby pozyskać klientów. Wykorzystując narzędzia oferowane przez Google Ads, można stworzyć efektywne reklamy typu Display, Discovery lub Remarketing.
Reklamy Displayowe – atrakcyjny przekaz i wiele możliwości
Reklamy displayowe to obszerna grupa materiałów marketingowych możliwych do użycia w ramach kampanii Google Ads. Wyróżnia je atrakcyjna forma graficzna, w której wykorzystuje się nie tylko obrazy, ale też np. elementy interaktywne w przypadku materiałów rich media. Wyświetlają się one w sieci reklamowej Google, w serwisach YouTube, Gmail lub Facebook, a także na stronach partnerskich.
Przyjmują formę banerów reklamowych i lightboxów. Umiejscawiane są w bezpośrednim sąsiedztwie treści na stronach, w tym ponad nią, z boku lub też pomiędzy tekstem. W przypadku YouTube znajdują się ona natomiast w przestrzeni po prawej stronie albo poniżej odtwarzacza. Reklamami displayowymi są również te w wyskakujących oknach oraz materiały pełnoekranowe.
Rodzaje i zalety reklam displayowych
Tego rodzaju materiały marketingowe dzielą się przy tym na dwa podstawowe typy determinujące ich sposób tworzenia, a także wygląd. Możemy więc mówić o przesłanych reklamach displayowych z banerami wgrywanymi przez zarządzającego kampanią. Daje to pełną kontrolę nad ich wyglądem i zawartością. Natomiast w przypadku elastycznych reklam displayowych należy jedynie zapewnić odpowiednią liczbę elementów (treści i obrazów). AI wykorzysta je do stworzenia banerów dopasowanych do konkretnych użytkowników.
Zaletami reklam displayowych są przede wszystkim ich zasięg i atrakcyjny wygląd, które bezpośrednio przekładają się na szansę dotarcia i zaangażowania większej liczby użytkowników. Dzięki połączeniu elementów tekstowych, graficznych i CTA można stworzyć materiał wykazujący się wysoką skutecznością zarówno w stosunku do nowych, jak i powracających klientów. Lepiej dopasowane i trafne treści przyczyniają się także do budowania pozytywnego wizerunku marki i zwiększania wskaźnika konwersji. Efektywność kampanii z ich wykorzystaniem jest jednocześnie łatwa do monitorowania.
Reklamy Discovery – skuteczne wykorzystanie systemów uczących się
Kampanie Discovery, tak jak displayowe, przyjmują atrakcyjną wizualnie formę. Różnią się jednak lokalizacją wyświetlania. Zobaczyć je można w serwisie YouTube na stronie głównej oraz w sekcji „Co warto obejrzeć”, a także w kartach Gmail „Oferty” i „Społeczności”. Reklamy te są również widoczne w Google Discover na urządzeniach mobilnych. Za ich tworzenie odpowiadają systemy uczące się, aby wyświetlane materiały były trafniejsze.
Reklamy Discovery wyświetlane są w formie statycznej lub karuzelowej. W obu przypadkach automatycznie tworzy je algorytm wykorzystujący w tym celu wgrane elementy: URL, zdjęcia, nagłówki, logo, nazwę firmy. Muszą one przy tym spełniać wymagania Google dotyczące jakości obrazu oraz braku nieetycznej treści (np. wprowadzającej w błąd lub nakłaniającej w sposób manipulacyjny do kliknięcia). Brak zgodności z kryteriami skutkuje odrzuceniem. Kampania wykorzystuje też dwie inteligentne strategie ustalania stawek: docelowy CPA lub maksymalizacja liczby konwersji.
Zalety kampanii Discovery
Korzyści płynące z prowadzenia kampanii Discovery są bardzo duże. Przede wszystkim wynikają one z systemu indywidualnego dopasowywania reklam do preferencji użytkowników. Sztuczna inteligencja wyświetla materiały promocyjne w odpowiednim kontekście, miejscu i czasie. Wpływa to na zwiększenie współczynnika klikalności i liczby konwersji w witrynie. Tego rodzaju reklamy skutecznie budują także świadomość marki. Ich wszechstronność pozwala przy tym na ich wykorzystanie do przyciągnięcie nowych oraz powracających klientów.
Remarketing – reklamy długofalowo zwiększające zaangażowanie
Kampanie remarketingowe tworzone są z myślą o klientach powracających oraz osobach, które porzuciły ścieżkę zakupową na jej dowolnym etapie. Oznacza to, że remarketing Google zawiera również działania retargetingowe. Skuteczność tych materiałów opiera się w głównej mierze na właściwym kierowaniu. W tego rodzaju kampaniach wykorzystywane są zarówno reklamy displayowe w sieci reklamowej i partnerskiej Google, jak i te w innych kanałach.
Wyróżniamy kilka podstawowych typów remarketingu w Google Ads:
- standardowy polega na wyświetlaniu banerów osobom korzystającym z aplikacji i przeglądającym witryny w sieci reklamowej,
- remarketing dynamiczny zakłada pokazywanie reklam konkretnych produktów użytkownikom, którzy je przeglądali,
- wideo to typ skierowany do osób, które obejrzały nasz film lub zainicjowały działania na naszym kanale YouTube,
- remarketing w aplikacjach mobilnych pokazuje banery użytkownikom danej aplikacji lub osobom odwiedzającym mobilną wersję strony,
- RLSA pozwala na wyświetlanie osobom, które odwiedziły serwis reklam w wynikach wyszukiwania.
Korzyści zastosowania reklam remarketingowych
Kampania remarketingowa służy przede wszystkim do zwiększenia ruchu i liczby konwersji w witrynie. Jednocześnie przyczynia się do budowy pozytywnego wizerunku marki oraz długofalowego zaangażowania ze strony klientów. Bardzo wysoka skuteczność tego rodzaju działań wynika z kierowania ich na użytkowników, którzy mieli już kontakt ze stroną, a nawet dokonali na niej zakupów. Stosowana komplementarnie do innych działań marketingowych pozwala na pozyskanie i utrzymanie rozbudowanej sieci stałych klientów.
https://skalium.pl/pl/remarketing-w-google-ads-jak-go-stosowac/
Efektywne wykorzystanie potencjału Google Ads
Liczne typy kampanii reklamowych oferowane przez Google Ads umożliwiają prowadzenie efektywnych działań marketingowych dopasowanych do potrzeb dowolnego przedsiębiorstwa. Ponadto możliwość monitorowania skuteczności reklam pozwala modyfikować strategię i pozytywnie wpływać na jej efekty. Zarówno reklamy displayowe, jak i Discovery oraz remarketingowe mogą zwiększyć ruch w witrynie, a także liczbę konwersji, które mają odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży towarów i usług, zwłaszcza w branży e-commerce.