Jakie korzyści daje system reklamowy Microsoft Advertising (Bing Ads)?

Reklama internetowa to doskonały sposób, aby dotrzeć z przekazem marketingowym do dużej grupy docelowej. Dzięki temu można w znaczący sposób poprawić własne dane biznesowe i rozwinąć prowadzoną działalność. Wdrożenie ChatGPT, narzędzia wykorzystującego sztuczną inteligencję (AI), do wyszukiwarki internetowej Bing wzmogło zainteresowanie użytkowników systemem reklamowym Microsoft Advertising. Wciąż jednak to platforma Google Ads pozostaje najczęściej wybieraną przez internautów chcących reklamować się w sieci. Niemniej system reklamowy od firmy Microsoft ma swoje atuty i przewagi nad konkurencją. Niewykluczone więc, że jego udziały w rynku reklamy internetowej będą się stopniowo powiększać. Czy już dziś warto reklamować się w Microsoft Ads?

Czym jest Microsoft Advertising?

Nazwa Microsoft Advertising, w skrócie zapisywana jako Microsoft Ads, zaczęła funkcjonować w kwietniu 2019 r. Zastąpiła wtedy oznaczenie narzędzia Bing Ads, które było używane od września 2012 r. Wielu użytkowników Internetu do dzisiaj dwie nazwy stosuje jednak zamiennie. Pod pojęciem Microsoft Ads kryje się rozbudowana platforma reklamowa, która pozwala na zaprezentowanie własnego biznesu w sieci. Podobnie jak w przypadku Google Ads tu także najczęściej reklamy rozlicza się za pomocą modelu Pay Per Click (PPC), a o ich wyświetleniu decyduje aukcja. System reklamowy od firmy Microsoft do przekazu reklamy wykorzystuje wyszukiwarkę Bing, ale również DuckDuckGo i Yahoo! Oprócz tego przekaz marketingowy może zostać zaprezentowany na stronach www tworzących tzw. sieć partnerską. Microsoft Audience Network obejmuje swoim zasięgiem wiele znanych aplikacji oraz platform z Amazon i LinkedIn na czele.

Typy kampanii w Microsoft Ads

  • Reklamy tekstowe – najpopularniejsza forma. Wykorzystując przygotowane wcześniej przez użytkownika treści system dobiera optymalne połączenia i dostosowuje w sposób elastyczny poszczególne elementy reklamy do konkretnego zapytania w wyszukiwarce.
  • Reklamy produktowe – składa się na nie zdjęcie konkretnego produktu, jego nazwa i niedługi opis, krótka informacja o firmie, a także cena.
    Przykład reklamy produktowej
    Przykład reklamy produktowej
  • Reklamy natywne Microsoft Audience Ads – format wyświetlany na partnerskich stronach www. Reklama zazwyczaj dopasowana jest graficznie do ich zawartości, co przekłada się na wrażenie jej naturalności. Niemniej można ją odróżnić od innych znajdujących się tam treści.
    Przykład reklamy Microsoft Audience Ads
    Przykład reklamy Microsoft Audience Ads
  • Reklamy aplikacji – zwykle składają się z niedługiego tytułu, nazwy oprogramowania oraz przycisku CTA – Call to Action. Ich rolą jest zachęcenie do zainstalowania danej aplikacji na urządzenie mobilne użytkownika.
  • Multimedia Ads – forma niedostępna w systemie Google Ads. To komunikaty reklamowe w atrakcyjnej, przyciągającej uwagę formie. Wyświetlają się z prawej strony obok wyników wyszukiwań.
    Przykład reklamy Multimedia Ads
    Przykład reklamy Multimedia Ads
  • Remarketing – zadaniem tej kampanii jest zachęcenie internautów do powrotu na daną stronę www w celu sfinalizowania przez nich transakcji. Wykorzystywane są tu tzw. reklamy śledzące, co pozwala kreować późniejsze spersonalizowane działanie remarketingowe, które można zaobserwować w przekazach graficznych i tekstowych.

Dlaczego warto zainteresować się Microsoft Ads?

Płatne kampanie Microsoft Advertising mogą przynieść korzyści dla większej liczby firm działających w Internecie niż się powszechnie uważa. Wprawdzie system Google Ads pozostaje najbardziej popularnym, to trudno przejść obojętnie obok zalet, jakie może zaoferować platforma Microsoft Ads. Są one widoczne także na tle największego konkurenta na rynku. Warto wziąć więc te czynniki pod uwagę podczas planowania kampanii marketingowej w Internecie. Wśród najważniejszych atutów Bing Ads należy wymienić te, które poniżej przedstawiamy.

Duża sieć partnerska

Współpraca obejmuje wiele znanych i popularnych stron internetowych. Reklama w sieci Microsoft Audience Network daje więc możliwość dotarcia do bardzo dużej grupy odbiorców za pomocą kanałów, które nie są dostępne dla reklamodawców przy wykorzystaniu innych systemów. Wyszukiwarki DuckDuckGo oraz Yahoo pozwalają na pokazanie własnego biznesu na zachodnich rynkach. Jest to więc także dobra opcja dla firm planujących ekspansję w tamtym kierunku. Sieć partnerska najbardziej rozbudowana pozostaje wciąż w Stanach Zjednoczonych. Partnerem Microsoft Advertising jest m.in. Netflix i tam także wyświetlają się reklamy amerykańskich użytkowników. Z kolei funkcja LinkedIn Profile Targeting dzięki wykorzystaniu dużych zasobów danych wspomaga znacząco dopasowanie reklamy do odbiorców pracujących na danym stanowisku czy w konkretnej branży. Można spodziewać się, że tego typu rozwiązania będą stopniowo wdrażane także na kolejne rynki.

Stosunkowo nieduża konkurencja

Dla wielu reklamodawców to najważniejszy atut systemu Microsoft Ads. Mniejsza popularność wyszukiwarki Bing pozwala łatwiej uzyskać wyższe pozycje dla reklamy i mocniej zaakcentować swoją obecność w sieci. Konkurencja często rezygnuje z tej opcji, więc w stosunkowo prosty sposób można ją tu zdystansować. Szanse na dotarcie z reklamą do właściwej i szerokiej grupy odbiorców, zwiększenie liczby transakcji czy świadomości marki są tu znacznie większe niż w przypadku systemu dopasowanego do wyszukiwarki Google.

Relatywnie niskie koszty reklamy

W porównaniu do Google Ads tzw. próg wejścia dla Microsoft Ads jest znacznie mniejszy. Przejawia się to niższymi kosztami konwersji czy kliknięcia w reklamę, a także potencjałem na procentowo większe zwroty z inwestycji. Oczywiście sytuacja ma tu związek z mniejszą konkurencją, ale stwarza szanse na skuteczne pokazanie się w sieci dla firm z mniejszym budżetem reklamowym. Zauważono tu duży potencjał konwersji zwłaszcza dla niektórych branż. Wśród nich wymienić należy: motoryzację, meble, RTV i AGD, komputery i akcesoria komputerowe, kosmetyki, materiały biurowe, turystykę i branże wypoczynkową, dobra konsumpcyjne, a także usługi magazynowe.

Duża liczba użytkowników wyszukiwarki Bing

Nie ulega wątpliwości, że Bing nie jest najpopularniejszą opcją na rynku wyszukiwarek internetowych. Niemniej jednak liczba jej użytkowników pozostaje naprawdę duża. Według statystyk z 2023 roku, przekaz marketingowy kreowany za pomocą systemu Microsoft Ads jest w stanie dotrzeć tylko w Polsce nawet do 6 milionów internautów. To liczba, której nie można bagatelizować. Lepiej szacować potencjalne zyski niż straty. Reklamowanie się w wyszukiwarce takiej jak Bing też pozwala dotrzeć do znaczącej liczby odbiorców. Na świecie cieszy się ona większą popularnością zwłaszcza w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Wielkiej Brytanii oraz Chinach.

Powiązanie z systemem Windows

Wprawdzie wyszukiwarka Bing nie jest najpopularniejszą na świecie, ale system operacyjny Windows już tak. A to oznacza, że wspiera rozwiązania stworzone przez tę samą firmę. Wyszukiwarka od Microsoftu będzie więc tu traktowana jako domyślna, tymczasem wielu użytkowników tych ustawień nie zmienia. To pozwala do nich skuteczniej dotrzeć z reklamą.

Inny odbiorca przekazu marketingowego

Szczegółowe dane na temat użytkowników konkretnych wyszukiwarek pozwalają skuteczniej celować z przekazem internetowym. Ekosystem Microsoft Ads dedykowany jest w dużej mierze sektorowi B2B. To przekłada się na dużą liczbę klientów korporacyjnych. Większość ruchu generowana jest przez urządzenia stacjonarne. Ich użytkownicy częściej zapoznają się z pełną ofertą, a także z opisami produktów. Znacznie rzadziej występują również omyłkowe kliknięcia w reklamę. Według statystyk, użytkownicy wyszukiwarki Bing pozostają lepiej sytuowani ekonomicznie, mają wykształcenie wyższe, zamieszkują miasta, są to w większości mężczyźni w wieku do 45 lat, zazwyczaj pozostający w związku małżeńskim.

Zróżnicowanie kanałów dla reklamy

Dywersyfikacja działań oraz poszukiwanie nowych rozwiązań to podstawa skutecznego e-marketingu. Kolejny kanał zwiększa zasięgi i pozwala dotrzeć do zupełnie nowych odbiorców. W niektórych przypadkach może to się nawet okazać lepszy środek przekazu niż wydające się bardziej oczywiste alternatywy.

Wygodna i intuicyjna obsługa

Panel Microsoft Ads przypomina ten zastosowany w Google Ads. To sprawia, że przestawienie się z jednego systemu na drugi nie będzie sprawiać większych problemów. Warto tu również wspomnieć o możliwości łatwego przeniesienia kampanii z Google Ads, a następnie jej przetestowania w nowym środowisku. Dzięki temu nie ma konieczności kreowania i planowania wszystkiego od początku.

Funkcje dostępne w Microsoft Ads

Microsoft Ads zapewnia użytkownikowi wiele interesujących, praktycznych, ale też przydatnych rozwiązań. Kontrola na poziomie kampanii oraz grup reklam jest na dobrym poziomie. Targetowanie uwzględnia wiele szczegółowych danych: typ urządzenia, strefy czasowe, płeć, wiek, wykształcenie, język, miejsce zamieszkania, a nawet historia zakupowa czy preferencje odbiorcy. Precyzyjne narzędzia do monitorowania pozwalają na szczegółowe analizy oraz śledzenie konwersji. To wszystko pozwala na bieżąco optymalizować działania pod kątem jeszcze lepszej skuteczności. Dzięki temu reklamodawcy w każdej chwili mogą dostosować kampanie do potrzeb.

Potencjalny dostęp do użytkowników konsol do gier Xbox

Xbox to niezwykle popularne konsole do gier. Za ich pomocą można przeglądać również strony internetowe. Z racji tego, że producentem omawianych konsoli jest firma Microsoft, surfowanie w sieci pozostaje tu możliwe wyłącznie z wykorzystaniem wyszukiwarki także od tej firmy. To stwarza szanse na dotarcie z reklamą celowaną typowo do użytkowników konsol Xbox.

Zastosowanie w wyszukiwarce sztucznej inteligencji

Dzięki nawiązaniu przez Microsoft współpracy z ChatGPT odpowiedzi na pytania internautów w wyszukiwarce Bing stały się bardziej trafne i użyteczne. Często dostosowywane są do konkretnego użytkownika oraz jego potrzeb. ChatGPT wspomaga więc również personalizować działania reklamowe.

Dalszy rozwój systemu Microsoft Ads

Każdy ekosystem się rozwija i zmienia. Także Microsoft Ads będzie stopniowo ulepszał swoją funkcjonalność i dostosowywał się do potrzeb użytkowników. Sieć reklamowa powiększy się o kolejnych partnerów. Reklamy mogą zyskać zupełnie nowe formaty i być wyświetlane w innych miejscach czy kontekstach. Należy spodziewać się również kolejnych znaczących partnerów w sieci oraz działań na rzecz bardziej efektywnych i spersonalizowanych kampanii reklamowych. Pojawią się więc szanse na zwiększenie liczby odbiorców. Ale dalszy rozwój to również więcej użytkowników i wzmożona konkurencja. Dlatego warto korzystać, dopóki szanse na sukces i zdystansowanie rywali rynkowych wciąż są większe.

Słabsze strony reklamy w Bing Ads

Microsoft Ads, podobnie jak inne systemy reklamowe, ma również swoje słabsze strony. Będa one widoczne zwłaszcza na tle najmocniejszej konkurencji, jaką jest Google Ads. Wśród największych wad narzędzia proponowanego przez firmę Microsoft należy wspomnieć przede wszystkim o:

  • Znacznie mniejszej liczbie użytkowników – nie ulega wątpliwości, że Google Ads jest w stanie generować rekordowe zasięgi kampanii marketingowej. W przypadku Microsoft Ads będą one prowadzone na zdecydowanie mniejszą skalę;
  • Rozwiązania technologiczne – Microsoft Ads adaptuje wiele rozwiązań, które wcześniej wdrożyła rynkowa konkurencja. W ten sposób pozostaje więc za nią w tyle i utrudnia skuteczną rywalizację o przyciągnięcie klientów. Ze względu na mniejszą liczbę odbiorców zastrzeżenia niektórych specjalistów od e-marketingu budzą też inteligentne strategie ustalania stawek w Microsoft Ads;
  • Nieobecność polskiej wersji językowej – Microsoft Ads wciąż nie został dostosowany językowo pod polskiego użytkownika. Dla większości osób nie stanowi to dużego problemu, ale dla niektórych może okazać się wciąż przeszkoda nie do przejścia. Panel systemu może występować w wersji angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, włoskiej, francuskiej czy chińskiej. Kontakt z działem pomocy możliwy jest wyłącznie po angielsku.

Marketing z Microsoft Ads – czy warto?

Możliwość kierowania reklam internetowych na rynek polski za pośrednictwem Microsoft Ads pojawiła się dopiero w 2022 roku i od tego czasu wyświetlane są użytkownikom sieci. System stale się rozwija i już dziś stanowi interesujące uzupełnienie działań e-marketingowych. Ma swoje zalety, które można wykorzystać na rzecz lepszej widoczności w Internecie. Najistotniejsza wydaje się tu możliwość dotarcia z przekazem do osób, do których inne kanały nie dają dostępu. Trzeba jednak też jasno stwierdzić, że w porównaniu do kampanii Google Ads skala działania będzie tu wyraźnie mniejsza i nic na ten moment nie wskazuje, aby to się miało znacząco zmienić w najbliższych latach. Reklamy Microsoft Ads oferują przede wszystkim niższe koszty kliknięć. Pozwalają też zwiększyć zasięg i dotrzeć do nowych klientów. Dlatego warto się nimi zainteresować i przetestować w celu jeszcze lepszego pokazania własnych produktów lub usług.