Jak przygotować swój e-commerce do nadchodzącego okresu świątecznego?

Okres końcoworoczny jest dla wielu sprzedawców świetną okazją do zwiększenia zysków i promowania swojej marki. Świąteczny szał zakupowy zbliża się wielkimi krokami, co oznacza, że trzeba przygotować się na znacznie wzmożony ruch. Dla właścicieli e-commerce, którzy przewidują osiągnięcie swoich celów sprzedażowych właśnie w tym okresie, czas ten może być wyjątkowo stresujący. Jak się do niego przygotować?

Zrozumienie trendów kluczem do sukcesu?

Google od dawna stara się zoptymalizować i uprościć proces sprzedaży produktów w sieci. Wraz z rozwojem nowych technologii, zwłaszcza tych związanych ze sztuczną inteligencją, aktualizacji doczekało się także Merchant Center. W najbliższym czasie pojawią się tam funkcje powiązane ze śledzeniem zakupowych trendów związanych z konkretnymi zapytaniami.

czego szukają użytkownicy google
czego szukają użytkownicy google

Już nigdy nie przegapicie, kiedy produkty stają się viralowe. Śledzenie trendów pomaga w podejmowaniu bardziej świadomych biznesowych decyzji. Z czego może wynikać fakt, iż popularne aktualnie produkty nie sprzedają się dobrze? Problem tkwić może we frazach kluczowych. Dzięki znajomości dokładnych haseł używanych przez internautów do wyszukiwania produktów możemy upewnić się, że opisy naszych towarów są zgodne z tym, czego faktycznie potrzebują konsumenci. Nazwa, jaką wybrał sprzedawca nie zawsze okazuje się być tą, której używa reszta społeczeństwa. Dlatego też, zamiast poddawać się i odkładać popularne produkty na półkę, warto dopasować frazy kluczowe w nazwie i opisie oraz zacząć promować je w kampaniach.

Promocje i wydarzenia świąteczne a ich wpływ na sprzedaż

Konsumenci podczas poszukiwań produktów w okresie świątecznym, często będą się rozglądać za różnego rodzaju promocjami i specjalnymi ofertami. Warto więc obmyślić strategię, która pomoże trafić w gusta właśnie takich klientów. Kampania konkursowa na social mediach? A może gratisy dodawane do zamówień? Wszystko zależy od możliwości sprzedawcy. Warto jednak pamiętać, że wydarzenia, zwłaszcza te stylizowane na świąteczne, to element, który potrafi przykuć uwagę. Kupujący, który poczuje świąteczny nastrój, jest w stanie znacznie powiększyć średnią wartość koszyka.

Elastyczność w działaniach marketingowych

Dopasowywanie swoich poczynań do sytuacji panującej na rynku jest niezwykle istotne dla płynności działania naszego biznesu. Dlatego też staranne śledzenie statystyk, choć może się wydawać nudne, jest bardzo ważne w perspektywie maksymalizacji zysków. Inwestycja w to, co przynosi najwięcej korzyści, będzie dzięki temu znacznie ułatwiona. W niektórych regionach świata Merchant Center Next, bo tak nazywa się usprawniona wersja usługi z Mountain View, będzie analizowała dane za nas. Z pomocą sztucznej inteligencji, na podstawie informacji zgromadzonych z pomocą systemu zostaną przygotowane podsumowania wyników osiągniętych przez poszczególne produkty. SI odpowiadać będzie także na konkretne pytania dotyczące niestandardowych danych. To koniec ręcznego określania co w sprawozdaniu ma się znaleźć – wystarczy opisać swoją potrzebę w oknie dialogowym, a ona zrobi to za nas.

Automatyczna synchronizacja dostępności – jak zaoszczędzić trochę czasu?

Nie ma nic gorszego, niż pustki na sklepowych półkach w okresie świątecznym. Warto więc przygotować się na gorący okres i zaopatrzyć się w produkty cieszące się popularnością. Osoby, które spóźniają z zakupem świątecznych prezentów, często decydują się na poszukiwania odpowiedników w swojej okolicy. Google wychodzi naprzeciw tym praktykom i pomaga sprzedawcom dotrzeć także do takich klientów. Do Merchant Center Next wprowadzono nowe możliwości, które usprawniają zarządzanie lokalnym marketingiem produktowym. Dzięki nowemu systemowi klienci mogą z łatwością zobaczyć dostępność towarów w sklepie, bezpośrednio z poziomu reklamy. Jeśli nasz biznes posiada oddział stacjonarny, Google pozwala automatycznie synchronizować stany magazynowe i wyświetlić dostępność poszczególnych produktów w wyszukiwarce.

Nowe cele, nowi klienci

Szczególnie ważne w trakcie gorącego okresu świątecznego jest to, aby zoptymalizować swoje działania marketingowe. Rozszerzone rozwiązania w systemie Google Ads pomogą sprzedawcom przyciągnąć więcej konsumentów, budując przy okazji ich stałą bazę. Wszystko to za sprawą usprawnień w kampaniach Performance Max i Search. Co więcej, nowych funkcjonalności doczekał się także wariant Standard Shopping, który pomoże zwiększyć ogólne zyski ze sprzedaży produktów. Dostępne, na razie w fazie beta, rozwiązania umożliwią zwiększenie wskaźnika konwersji oraz zapewnią wzrost średniej wartości koszyka wyświetlanego w Merchant Center.

Świadome prowadzenie swojego e-commerce

Święta to czas, w którym firmy muszą wykazać się elastycznością. Kluczowe w tym okresie jest podejmowanie szybkich, świadomych decyzji, aby wykorzystać jak najlepiej ten krótki zakupowy szał. Odpowiednie przygotowanie zawsze wychodzi na dobre, a nowe funkcje w Merchant Center, tylko to ułatwiają. Dopasowywanie się do trendów stało się znacznie prostsze, dzięki czemu sprostanie popytowi może przynieść wiele korzyści. Optymalizacja i poprawa swoich działań marketingowych to przepis na dalszy rozwój i dobry sposób na budowanie odpowiedniego wizerunku.