Jakiś czas temu do systemu Google Ads został dodany kolejny typ kampanii o nazwie Discovery oferujący kilka nowych dróg dotarcia do użytkownika. To propozycja, która pozwala możliwie precyzyjnie określić target i dopasować reklamę wszędzie tam, gdzie może spotkać się z największym zainteresowaniem. Decydując się na korzystanie z tej kampanii reklamodawcom otrzymuje możliwość kierowania reklam za pośrednictwem trzech kanałów.
Google Discover – głównie urządzenia mobilne
Discover funkcjonuje przede wszystkim jako kanał dla urządzeń mobilnych, gdzie zbierane są wszelkie treści pasujące do ostatnich wyszukiwań internauty. Wyświetlają się tu zarówno artykuły, jak i materiały wideo. Roboty Google weryfikują, jakie są zainteresowania i potrzeby użytkownika i w oparciu o znalezione w ten sposób informacje zbierają dla niego nowe o zbliżonej tematyce, tym samym zachęcając do odwiedzenia witryny.
Krótko mówiąc, Google Discover to spersonalizowany katalog najciekawszych dla internauty newsów. Dzięki kampanii Discovery nasza reklama może pojawić się właśnie w takim miejscu. Algorytmy dokonają selekcji i dopasują przygotowane przez nas oferty do właściwych kont użytkowników, aby utworzyć jak najsilniejszą grupę docelową.
YouTube – rozrywka i przegląd najciekawszych ofert w jednym
Na takiej samej zasadzie reklamy będą wyświetlać się na YouTube. Użytkownik zauważy je od razu po wejściu na stronie głównej oraz w zakładce „co jeszcze warto obejrzeć”. Warto zaznaczyć, że choć kampanie discovery kojarzą się głównie z reklamami na tej platformie to jednak, jest to tylko jedna z 3 możliwych do wykorzystania ścieżek.
Gmail – reklamy w skrzynce pocztowej
Skrzynka pocztowa Google również stała się miejscem gromadzenia reklam. Znaleźć je będzie można w zakładkach „Oferty” oraz „Społeczności”. Spersonalizowane reklamy, które się tam pojawiają mają szansę zachęcić odbiorców do wejścia lub też powrotu na daną witrynę i skorzystania z oferty firmy.
Czy warto? Jak najbardziej!
Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że przestrzeń przygotowana do realizacji kampanii nie jest zbyt duża, jednak warto zwrócić uwagę na siłę każdego z udostępnionych kanałów.
Z usługi Discover korzysta mnóstwo osób. Często służy ona jako podstawowe źródło informacji, ponieważ użytkownik wie, że to właśnie tu znajdzie wszystko, co dla niego najistotniejsze.
YouTube z kolei zalicza się do drugiej najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie. Korzystamy z niej właściwie codziennie, by obejrzeć film ulubionego youtubera czy odsłuchać wybrany utwór muzyczny.
Skrzynka Gmail jest natomisat całkowicie wolna od wirusów i SPAM-ów, zatem użytkownik otrzymujący nowe oferty podchodzi do nich z dużo większym zaufaniem. Tym chętniej otwiera nadesłane reklamy i zapoznaje się z ich zawartością, co daje większa szanse konwersji.
Google Discovery – jak wyglądają reklamy
Projekty przygotowywane w ramach kampanii w dużej mierze opierają się na zasadach działania elastycznych reklam display’owych z sieci reklamowej. Przede wszystkim oddziałują na odbiorcę wzrokowo. Wykorzystać można maksymalnie 15 obrazów poziomych lub kwadratowych, a do tego logo firmy, również w kwadracie. Poza tym należy stworzyć takie nagłówki i teksty, by pasowały treściowo do wszystkich wybranych zdjęć oraz ogólnego profilu firmy. Całość tradycyjnie uzupełniamy funkcją wezwania do działania.
Dodatkowo istnieje możliwość, by w jednym miejscu zebrać kilka obrazów i utworzyć tak zwaną reklamę karuzelową. Polega to na tym, że zamieszczamy ogólny nagłówek i tekst obok nazwy firmy, a wykorzystujemy dwie lub więcej grafik reklamowych, które użytkownik przesuwa po ekranie urządzenia. Do każdego zdjęcia również możemy dołączyć indywidualny podpis i funkcję przekierowującą.
Jak dotrzeć do odbiorców?
Aby określić grupę docelową, musimy zebrać odpowiednie dane o użytkownikach. W przypadku reklam Discovery do dyspozycji mamy informacje demograficzne oraz indywidualne o każdym z internautów. Do tych drugich zaliczamy między innymi:
- Wydarzenia z życia, czyli zmiana statusu, przeprowadzki, zmiana pracy itp.
- Wykształcenie,
- Zainteresowania,
- Przyzwyczajenia,
Wszelkie informacje tego typu przetwarzane są na podstawie aktywności użytkownika w sieci. Chodzi tu o treści, jakie wyszukuje, najczęściej odwiedzane przez niego strony, materiały, które sam udostępnia oraz pory dnia, w jakich najdłużej korzysta z sieci i częstotliwość wejść.
Stawki ustalane są w oparciu o jedną z dwóch strategii. Możemy postawić na jak najwyższą maksymalizację konwersji lub przyjąć stały docelowy CPA.
Zdecydowanie największą siłą tej kampanii jest dokładność personalizacji. Nasze oferty będą trafiały do konkretnych użytkowników i o wyznaczonym czasie. Nawet najlepiej zaprojektowana reklama nie zostanie zauważona, jeśli klient nie będzie zainteresowany określoną usługą. Discovery stawia na konkretne zapotrzebowanie i indywidualne preferencje użytkownika. Z kolei swoboda w doborze kilkunastu różnych grafik daje nam duże pole do działania przy tworzeniu angażujących klienta projektów.