Żaden miłośnik promocji nie przegapi wydarzenia, jakim jest Black Friday, Cyber Monday czy Black Week. Przypadają one w tym roku kolejno na 25, 28 i od 20 do 28 listopada. Z tych okazji mogą skorzystać nie tylko sami klienci, ale także e-commerce, czyli handel elektroniczny. Przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą swoich produktów oraz usług przez internet mają wówczas szansę w pełni wykorzystać potencjał płynący z wyprzedaży. Niemniej jednak, aby tak się stało, niezbędne okazuje się podjęcie stosownych kroków w odpowiednim czasie.
Warto pamiętać, że samodzielnie działania w zakresie optymalizacji czy reklam na Black Friday wiążą się z wieloma zagrożeniami i mogą dać efekt odwrotny do zamierzonego. W związku z tym, że te nie powinny być chaotyczne, a wręcz przeciwnie – dokładnie zaplanowane, najlepszym rozwiązaniem będzie rozpoczęcie współpracy ze specjalistami SEO i Google Ads odpowiednio wcześnie.
Zaprezentuj swoją ofertę dzięki kampanii Google Ads
W zależności od preferencji, wyprzedaż w Twoim sklepie może trwać cały tydzień (Black Week – Czarny Tydzień), dlatego warto zadbać o odpowiednie zaplanowanie specjalnych promocji na okres 20-28 listopada 2022 roku. Dzięki uruchomieniu kampanii Google Ads sklepy mają szansę zaprezentować swoją ofertę i skusić nią potencjalnych klientów. Niemniej jednak należy pamiętać, że Black Friday to dość popularna okazja, w związku z czym większość przedsiębiorstw podejmuje wtedy działania promocyjne. Dlatego reklamy powinny zostać stworzone z wyprzedzeniem, ponieważ czas potrzebny na uzyskanie efektów może w tym okresie znacznie się wydłużyć, a stawki zwiększyć.
O czym należy pamiętać przed Black Friday?
Kampanie Google Ads wyróżniają się dużą skutecznością, dlatego, jeśli się na nie zdecydujesz, konieczne będzie sprawdzenie stanów magazynowych. Puste półki jeszcze przed Czarnym Piątkiem koniecznie trzeba uzupełnić. Sklep powinien być przygotowany na większą liczbę klientów, dzięki czemu żaden z nich nie zostanie z pustymi rękami nawet w finale wyprzedaży.W kwestii kampanii niezwykle ważne jest sprecyzowanie swoich oczekiwań i ustalenie ze specjalistą Google Ads najlepszych działań, zgodnych z własnymi preferencjami, ale przede wszystkim skutecznych. Na podstawie dokładnej analizy tego typu wydarzeń z poprzednich lat jest on w stanie stwierdzić, co będzie najkorzystniejsze, co zaś nie przyniesie żadnych efektów w tym okresie. Warto również wiedzieć, że w każdym sklepie sprawdzi się coś innego, np. dla jednego -20% na cały asortyment to świetna opcja, u innych natomiast -40% na wybrane kategorie okaże się strzałem w dziesiątkę.
O co warto zadbać na Black Week?
Marketing internetowy w dużej mierze zależy od budżetu. Korzystnym ruchem przed Czarnym Piątkiem lub Czarnym Tygodniem będzie zwiększenie funduszy przeznaczonych na dodatkowe działania promocyjne bezpośrednio związane z wyprzedażą. Dobrze wiedzieć także, że standardowy budżet może okazać się niewystarczający w perspektywie większego zainteresowania klientów podczas Black Friday czy Black Week ze względu na dużą konkurencyjność.
Aktualne dane na stronie to podstawa
Kiedy trzeba zadbać o reklamę na Black Friday czy Black Week? Jeśli współpracujesz ze specjalistami Google Ads, z pewnością powiadomią Cię, o tym, kiedy powinno się zacząć ustalać promocje czy tworzyć reklamy, aby wszystko przebiegło zgodnie z założeniami. Właściciele działalności e-commerce muszą także pamiętać, że zakończona wyprzedaż wiąże się z bezzwłocznym uaktualnieniem informacji, cen i usunięciem nieobowiązujących danych. Wszystko to ma pomóc w uniknięciu nieprzyjemnych sytuacji wprowadzania konsumentów w błąd oraz wynikających z tego strat.
Co wpływa na skuteczność kampanii marketingowych Google Ads na Black Week?
By strategie marketingowe na Black Week były skuteczne, powinny uwzględniać zarówno optymalizację, jak i kampanie PPC. Dobierając m.in. frazy kluczowe, trzeba pamiętać, żeby nie były one zbyt ogólne. Najlepiej postawić na produkt, jego kategorię czy markę z dopiskiem „Black Friday”, „Black Week”. Dostosowanie reklam do konkretnego miejsca lub grupy docelowej uwzględniając np. jej zainteresowania, także może przyczynić się do ich dużego zasięgu. Świetnie sprawdzają się m.in. banery graficzne lub elastyczne reklamy displayowe.
W przypadku Black Week czas ma znaczenie
Rodzajów kampanii do wyboru jest kilka. Niemniej jednak przy poszczególnych wariantach należy uwzględnić czas oczekiwania m.in., na akceptację produktów, w związku z czym odpowiednie zaplanowanie rozpoczęcia strategii ma znaczenie. Uda się wówczas skontrolować produkty, a w momencie, kiedy okażą się nietrafione – wyłączyć je z promocji. Dzięki kampanii Zakupy Google cenę promocyjną można umieścić w pliku produktowym. Będzie wyświetlać się w okresie obowiązywania promocji, co pozytywnie wpłynie na konwersje, a także zwiększenie sprzedaży i zyski. Co więcej, jeśli dana firma spełnia wymagania Google, cena sprzed obniżki wraz z aktualną mogą widnieć jednocześnie.
Zwiększ atrakcyjność swoich reklam
Oprócz chwytliwych sloganów, których liczba znaków jest ograniczona, w reklamach powinny znaleźć się również frazy bezpośrednio nawiązujące do powodu wyprzedaży, czyli m.in. hasła „Black Friday”, „Czarny Piątek”, „Cyber Monday” itd. Świetnym zabiegiem będzie także funkcja „countdown” w reklamie, czyli nic innego jak odliczanie do końca promocji. Mijający czas mobilizuje potencjalnych klientów do szybszych zakupów. Na atrakcyjność przekazów marketingowych wpływają też rozszerzenia (od niedawna „zasoby”) wyświetlane najczęściej pod reklamą. W tym przypadku sprawdzą się te z objaśnieniami, czyli np. wzmianką o rabacie z okazji Czarnego Piątku czy darmowej dostawie.
Szybkość i responsywność strony a konwersje w Black Week
Właściciele stron internetowych powinni sprawdzać szybkość otwierania się strony nie tylko podczas trwania wyprzedaży. Jeśli będzie się ona ładować zbyt wolno, istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że klient zrezygnuje z przejrzenia oferty danego sklepu. Oprócz tego duże znaczenie ma responsywność witryny. Dzięki niej można mieć pewność, że serwis jest przejrzysty i świetnie się prezentuje na wszystkich urządzeniach. Intuicyjność ma spore znaczenie, ponieważ bezpośrednio wpływa na bezproblemowość poruszania się po stronie. Warto zatem skontrolować ścieżkę zakupową, ponieważ z perspektywy UX (User Experience) to ważna kwestia, bezpośrednio wpływająca na liczbę konwersji.
Pozbądź się nadwyżki stanów magazynowych w Black Friday
Dzięki wysyłanym poprzez newsletter informacjom można poinformować zarówno stałych, jak i nowych klientów o zbliżającej się wyprzedaży oraz zaplanowanych zniżkach. Black Friday to niepowtarzalna okazja, aby sprzedać wszystko, co zalega w dużych ilościach w magazynach np. odzież z poprzedniej kolekcji. Warto też zadbać o ustawienie rabatów, tak, aby naliczały się przy podsumowaniu zakupów w koszyku. Dzięki temu, że klient od razu widzi, ile zaoszczędził istnieje szansa, że skusi się na dodatkowy towar. Świetnym sposobem na zachęcenie konsumentów do dokonywania zakupów w serwisie jest ustawienie slidera lub baneru informującego o bieżących promocjach. Goście odwiedzający stronę, będą mieli poczucie, że to właśnie na nich czekasz.
Nie rób sztucznych promocji
Oszukiwanie zawsze przynosi odwrotny efekt od oczekiwanego, dlatego nie warto nadwyrężać zaufania swoich klientów poprzez podnoszenie wartości poszczególnych produktów przed promocją i obniżanie jej na Black Week. Obecnie w prosty i szybki sposób można zweryfikować autentyczność promocji dzięki porównywarkom cen. Należy również podkreślić, że przed nietransparentnymi działaniami przestrzega dyrektywa Omnibus z 2014 roku w rozszerzonej wersji z br. Sztuczna różnica ceny czy fałszywe zniżki mogą negatywnie wpłynąć na renomę sklepu.
Podsumowując
Skuteczna promocja marketingowa w Black Friday to przede wszystkim długotrwałe działania podejmowane w zakresie opracowywania i wprowadzania kampanii PPC. Współpraca z profesjonalistami zapewnia dopilnowanie terminów i dopasowanie najskuteczniejszych oraz najbardziej sprawdzonych promocji na podstawie analiz, a także doświadczenia wynikającego z poprzednich lat.
Specjaliści Google Ads poradzą sobie nie tylko ze stworzeniem strategii, ale także np. zakładki z okazji Black Week, gdzie klienci będą mogli znaleźć produkty objęte promocją. Trzeba wówczas jednocześnie zadbać m.in. o właściwy opis kategorii. Kluczowe są również zapasy, których nie może zabraknąć przed finałem, czyli Czarnym Piątkiem. Adekwatne zaopatrzenie tuż przed wyprzedażą jest niezwykle istotne, podobnie jak transparentne działania i newsletter.