Zwiększ sprzedaż w sklepie online w okresie świątecznym

Po wyprzedażach związanych z czarnym piątkiem, przychodzi czas na kolejne „zakupowe oblężenie”. Święta to czas wzmożonej pracy dla sklepów internetowych. Okres ten stanowi idealny moment dla każdego przedsiębiorcy, któremu zależy na tym, by jego e-sklep cieszył się zainteresowaniem, a sprzedaż wzrosła. Co ciekawe, według raportu „E-commerce w Polsce 2021” opublikowanego przez Gemius, najczęściej przez internet kupuje się odzież i dodatki. Bez względu na to, w jakiej branży działa firma, jej właściciel powinien być przygotowanym na zwiększoną aktywność ze strony użytkowników. Niezwykle ważne jest szczegółowe ustalenie działań marketingowych, przy czym eksperci wskazują, że pierwsze kroki dotyczące bożonarodzeniowych promocji powinny zostać podjęte już pod koniec listopada. Jak osoby działające w e-commerce mogą wpłynąć na zwiększenie zainteresowania konsumentów w tym okresie?

Krok pierwszy — szybkie działanie sklepu to podstawa

święta skalium

Przed podjęciem działań marketingowych, należy zwrócić uwagę na to, czy platforma jest odpowiednio przygotowana. Prawdą jest, że ludzie decydują się na korzystanie z usług branży e-commerce ze względu na wygodę i czas trwania zakupów. Z perspektywy konsumenta zbyt wolno działająca strona nie będzie budziła pozytywnych skojarzeń. W praktyce jej szybkość może być jednym z czynników, przez które potencjalny klient zrezygnuje z kupna danego produktu. Szacuje się, że dobrze działająca strona powinna ładować się w mniej niż dwie sekundy — jeśli proces ten trwa dłużej, dla sprzedawcy powinien być to znak, że trzeba jak najszybciej podjąć działania mające na celu jego skrócenie. Istnieje wiele czynników wpływających na prędkość ładowania się witryny — są to m.in. długość podstron, duża liczba przekierowań wewnątrz strony czy też ilość kodu.

Krok drugi — Google Ads jako kluczowy element marketingu

Święta stanowią idealną okazję do zwiększenia obrotów zarówno w przypadku większych, jak i mniejszych sklepów internetowych. Kluczowym aspektem, na który powinni zwrócić uwagę przedsiębiorcy, jest marketing. To właśnie promocja firmy w internecie wpływa na zachowania konsumentów. W tej kategorii niezwykle ważną rolę odgrywają kampanie Google Ads. O co należy zadbać, aby wpłynąć na zainteresowanie odbiorców?

Przede wszystkim w tym okresie bardzo dobrze sprawdzają się kampanie produktowe, które przyspieszają i ułatwiają zakupy klientom. Odpowiednio uzupełniona reklama o rozszerzenia daje informacje o: cenach, dostępności, kosztach wysyłki, czyli już na wstępie konsument wie, czy ta oferta go interesuje. Warto jednak uzupełnić działania marketingowe o inne formy, takie jak: remarketing czy reklama w sieci wyszukiwania. Przy opracowywaniu strategii niewątpliwie przyda się pomoc doświadczonej agencji, która pomoże zoptymalizować zyski z kampanii.

Krok trzeci — promocje i rabaty w okresie świątecznym

skalium swieta

Największym wyzwaniem, z jakim muszą się zmierzyć właściciele firm, jest strategia dotycząca sprzedaży produktów. Każdy przedsiębiorca powinien indywidualnie podejść do jej opracowania. Kluczem do sukcesu jest zachowanie równowagi między „korzyścią dla klienta” z potencjalnym końcowym zyskiem sklepu. Jakie rozwiązania często stosują przedstawiciele branży e-commerce? W celu zwiększenia sprzedaży, można przykładowo przecenić wybrane produkty. Warto prześledzić działalność własnej firmy i nanieść rabat na te towary, których sprzedaż jest mniejsza — w ten sposób zwiększone zostaje prawdopodobieństwo na to, że ktoś kupi takowy podarunek. Innym ciekawym pomysłem jest także oferowanie drobnych upominków lub darmowej wysyłki klientom, którzy zakupią produkty w sklepie za określoną kwotę.

Podsumowanie

O czym jeszcze warto pamiętać w okresie świątecznym, będąc właścicielem działalności internetowej? Poza opracowaniem oferty, niezwykle ważne jest zatowarowanie. Przede wszystkim sprzedawca powinien zadbać o to, by stany magazynowe były zawczasu uzupełnione. Z całą pewnością wzrost zainteresowania ze strony klientów może przyczynić się do wystąpienia sytuacji, w której asortymentu w sklepie zabraknie. Święta stanowią niemałe wyzwanie dla przedsiębiorców działających w sektorze e-commerce.