Optymalizacja reklam PPC pomaga generować wysokiej jakości leady, zwiększać sprzedaż i przewyższać konkurencję. Dobrze przeprowadzona kampania PPC w Google Ads może też przyciągnąć nowych klientów i zachęcić osoby, które skorzystały z oferty w przeszłości do konwersji. Jeśli działania marketingowe w tym zakresie prowadzone są od jakiegoś czasu i nadal nie widać zadowalających efektów – być może nadszedł czas, aby skorzystać z pomocy profesjonalistów, ponownie ocenić skuteczność i opracować nową strategię.
Aby uzyskać przewagę w płatnych wynikach wyszukiwania, należy skupić się na generowaniu najskuteczniejszych konwersji poprzez optymalizację kampanii w różnych aspektach. Chociaż poprawa wydajności kampanii PPC może wydawać się wyzwaniem, istnieje wiele rozwiązań, które można wdrożyć, aby polepszyć wyniki.
Czym są reklamy PPC?
PPC to skrót od pay-per-click – modelu marketingu internetowego, w którym reklamodawcy płacą za każde kliknięcie jednej z ich reklam. Zasadniczo jest to sposób na kupowanie ruchu w witrynie. Reklama w wyszukiwarce Google to jedna z najpopularniejszych form PPC. Pozwala ogłoszeniodawcom licytować stawki o umieszczenie reklamy w linkach sponsorowanych w wyszukiwarce, gdy ktoś wyszukuje słowo kluczowe powiązane z ich ofertą biznesową.
Od czego zależy koszt kampanii PPC?
Aby wziąć udział w aukcji, reklamodawcy muszą zdecydować, ile chcą wydać na dane słowo kluczowe. Odbywa się to za pomocą budżetów na poziomie kampanii i stawek na poziomie grupy reklam lub słowa kluczowego. Budżety należy ustalać zgodnie z ogólną strategią konta, ale stawki są bardziej precyzyjnym sposobem kontrolowania wydatków. Ponadto wielu reklamodawców korzysta ze strategii automatycznego określania stawek określanej jako Smart Bidding, która dokonuje obliczeń przy użyciu technologii sztucznej inteligencji.
Ze względu na model RTB (real time bidding) faktyczna kwota płacona przez reklamodawcę jest uzależniona od aktywności konkurencji i rankingu reklamy, a nie tylko maksymalnej stawki. Dodatkowo całkowity koszt reklamy jest zależny od wielu innych czynników, m.in. popularności wybranego słowa kluczowego, konkurencyjności branży, jakości linkowanej strony, dotychczasowej historii działań w Google czy dopasowania fraz do treści reklamy oraz witryny.
Skuteczne sposoby na poprawę wydajności kampanii PPC
Lokalizacja
Pierwszą rzeczą, na którą powinno się zwrócić uwagę, aby poprawić skuteczność kampanii PPC, jest lokalizacja geograficzna obecnych i potencjalnych klientów. W swoich analizach, zwłaszcza w funkcji raportowania wyników geograficznych, można zobaczyć wzorce lokalizacji swoich klientów – z jakich regionów i kodów pocztowych się łączą. Pozwala to wywnioskować, że są to obszary, w których dane produkty lub usługi są istotne i cieszą się dużym zainteresowaniem. Po ustaleniu, gdzie te reklamy uzyskują wyższe wartości transakcji (poprzez kliknięcia, wyświetlenia, konwersje itp.), warto zoptymalizować i kierować kampanie PPC na te lokalizacje. W tym celu należy ustrukturyzować swoje reklamy i tekst reklamy, aby zoptymalizować je pod kątem określonego obszaru lub regionu.
Sieć reklamowa
Warto również zorientować się, w jakich miejscach reklamowanie produktów będzie najkorzystniejsze. Zazwyczaj kampanie PPC wyświetlane są w wyszukiwarce Google i sieci reklamowej Google. Z perspektywy reklamodawców najlepszym posunięciem jest przy tym wykorzystanie możliwości zamieszczania materiałów promocyjnych na serwisach zapewniających szerokie zasięgi i możliwość dotarcia do użytkowników zainteresowanych ofertą. Oznacza to między innymi kanały takie jak YouTube, a także portale branżowe. Należy pamiętać, aby wyświetlane tam reklamy były nienachalne i jak najlepiej dopasowane do potrzeb klientów. W związku z tym należy uważać na sposób prezentacji kampanii PPC pod względem kreacji i komunikatów, aby zapewnić pozytywne wrażenia użytkownika, a tym samym zagwarantować wyższą konwersję.
Landing page
Po kliknięciu reklamy PPC potencjalny klient zostanie przekierowany na stronę docelową witryny firmy lub produktu. Jeśli użytkownicy znajdują się na wolno ładującej się i źle zaprojektowanej stronie, mogą natychmiast ją opuścić. W rezultacie współczynnik odrzuceń witryny może wzrosnąć, a szanse na powodzenie kampanii zniknąć. Tak więc, aby poprawić wydajność kampanii PPC, trzeba zadbać o optymalizację i zaktualizowanie landing page. Dzięki temu zwiększą się szanse na konwersję docelowej grupy odbiorców.
Zaufanie sztucznej inteligencji
Wraz z rozwojem automatyzacji Google Ads postawiło na rozwiązania z zakresu wykorzystania nowoczesnych technologii w swoich kampaniach. Algorytmy uczenia maszynowego są przy tym nieustannie ulepszane. Google nie kryje przy tym, że celem jest wdrożenie automatyzacji w stopniu, który pozwoli na minimalizację udziału pracy koordynatorów głównie do działań monitorujących, a nie jak ma to miejsce obecnie, czyli zarówno przy opracowywaniu reklam, ustalaniu stawek, jak i zarządzaniu kampanią. Przykładem jest nowy typ kampanii Google Performance Max wykorzystujący uczenie maszynowe do maksymalizacji wydajności we wszystkich sieciach Google.