Klucz do wzrostu skuteczności kampanii? Gemini 1.5 w Performance Max

Na początku bieżącego roku firma Google ogłosiła aktualizację, której celem jest usprawnienie działań w zakresie marketingu internetowego. Dodano do kampanii Performance Max możliwości, jakie oferuje model Gemini 1.5. Nowe funkcje w ramach Google Ads mają przełożyć się na wzrost konwersji stron internetowych. Ulepszenie zdecydowanie ułatwi tworzenie efektywnych kampanii promocyjnych i uatrakcyjni treści, które są w ich ramach zamieszczane.

Sztuczna inteligencja “w trybach” kampanii Performance Max

Potrzeba zaprzęgnięcia AI do pomocy w kampaniach Performance Max wynika z analizy Google, która jasno wykazała, że firmy korzystające z pomocy Google Ads uzyskują lepszą konwersję swoich stron internetowych. Uzupełnienie Performance Max o niezwykłe umiejętności Gemini zdecydowanie zwiększy jeszcze wyniki sprzedażowe. Przetwarzanie i generowanie dużej ilości treści, obrazów czy filmów wspomoże kreatywne możliwości prowadzenia kampanii promocyjnych.

Kroki ku jeszcze lepszym wynikom

Wraz z ogłoszeniem aktualizacji i nowych funkcji opartych na AI w ramach kampanii Performance Max, Google w swoim komunikacie podało również skuteczne metody, które mają pomóc reklamodawcom w zmaksymalizowaniu wyników. Oto one:

  • Po pierwsze należy uwzględnić nowe rekomendacje, które są proponowane przez Performance Max. Powstają one na bazie informacji pozyskanych ze strony internetowej firmy, biblioteki komponentów, a także obrazów z banku zdjęć. Na czym przede wszystkim polega dostosowanie się do zaleceń Performance Max? Otóż wystarczy zwiększyć liczbę zdjęć, filmów i treści składających się na kampanię marketingową. Ponadto Google ogłosiło także, że za kilka tygodni pojawi się możliwość dodania nowych elementów akcji promocyjnej, które będą wygenerowane przez sztuczną inteligencję i dostosowane jednocześnie do tych dotychczasowych.
  • Po drugie można postarać się o wykorzystanie kreatywnych komponentów z innych platform projektowych. Google wkrótce udostępni aplikację do integracji z Canvą, aby tworzone na niej obrazy mogły być z łatwością opublikowane bezpośrednio w ramach kampanii Performance Max. Niedługo również w serwisie Canva zostaną dodane szablony dostosowane do Google Ads. Będą one odpowiedzialne za sprawdzanie, czy są spełniane kryteria konkretnych specyfikacji kreacji. Ich rola ma na celu zwiększenie różnorodności komponentów.
  • Po trzecie warto zdecydować się, aby dodawać więcej filmów – niezależnie od tego, czy są przesyłane samodzielnie, czy zostały automatycznie wykreowane przez sztuczną inteligencję. Google deklaruje, że jeśli reklamodawcy zdecydują się dodać w swojej kampanii Performance Max choćby jeden film, to mogą liczyć na zwiększenie liczby konwersji prawie o 12%.

Widoczne efekty współpracy Performance Max z Gemini

Google podaje, że dzięki wykorzystaniu pomocy generatywnej AI, która potrafi odpowiednio dobrać zestaw komponentów do kampanii marketingowej, reklamodawcom udaje się zwiększyć swoje szanse na stworzenie skutecznej reklamy o 63%. Wyniki wskazują, że efektywność jest wówczas na “dobrym” lub “świetnym” poziomie.

Nowe funkcje dodane wraz z aktualizacją Performance Max zapewniają więcej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, a także pozwalają uzyskać wyższe wyniki zaplanowanej kampanii promocyjnej. Jeśli firma chce zwiększyć rezultaty prowadzonych działań marketingowych, musi konieczne wdrożyć nowe ulepszenia w machinę swojej promocji. Konieczne jest również uważne śledzenie dalszych poczynań Google, aby być na bieżąco z nowymi możliwościami sztucznej inteligencji.